söndag 20 september 2009

20 September och Pelargoner!



Visst är vädret märkligt. Idag har vi haft nästan högsommarvärme i Skåne. Kunde inte låta bli att fotgrafera min pelargoner på trappan. De är egentligen vackrare nu än vad de var mitt under sommaren eftersom vi då glömde bort att vattna dem vid några tillfällen.




Idag har jag dessutom haft besök av en tidigare arbetskamrat som numera bor i New York. Tiden rann iväg när vi drack kaffe och åt nylagad äpplepaj. Nu måste maken jag jag verkligen fundera och planera för en resa "over there". Sist vi hälsade på henne så bodde hon i London och förstår vi rätt så skall vi nog passa på innan hon och hennes sambo slår ner bopålarna någon annanstans. Så kul att du tog dig tid Caroline!


I våras köpte jag en trevlig bok i London på bokrea. För 3,99 £ fick jag Complete guide to Knitting and Crochet och där hittade jag idag en rolig bild. Vad sägs om detta exempel på extreme knitting? Någon som provat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar