måndag 14 september 2009

Återfunnen kärlek!




Jag stickar igen! Tack vare att jag träffade Queenmudd en kväll för fyra veckor sedan och tack vare att jag fick massor av Drops Alpackagarn i present samma kväll av några andra vänner. Handarbetsintresset har senaste tiden stått tillbaka för familj, trädgård och jobb. Nu tack vare de bloggar som jag njutit av allt sedan den kvällen så är jag själv igång igen.
Efter lite betänketid kring val av färg på garnet och val av modell så beslutade jag mig för att vara lite djärvare än vad väninnorna trodde. Det blev äpplegrönt garn! Underbart. Modellen blev en Drops-tröja med flätor. Givetvis fastnade jag för lite nya stickor och sedan var jag igång.
Var så hialös, som vi säger på skånska, att jag fick riva upp två gånger innan jag läst beskrivningen ordentligt och fått maskor och mönster rätt. Först fel stickfasthet. Fick byta till st nr 3. Sedan missade jag i mönstret och fick börja om igen......



Nu efter två veckor har jag kommit långt! Bakstycke och båda sidstyckena stickas fram och tillbaka på rundsticka och jag har börjat dela och maska av vid ärmhålen. Wow!
I helgen hann jag dessutom köpa en stickgömma av Lilla Stickfrossa och bara väntar på att börja använda den.


Förstår ni nu att jag återfunnet en gammal kärlek?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar