lördag 19 september 2009

Prickigt kuvert och Bornholmssjal


Det kom ett prickigt kuvert i veckan! Lyckades vara inloggad när Lilla Stickfrossa lade ut sina fantastiska produkter förra helgen. Anna hade en ängels tålamod med mig för jag blev så skärrad att jag först inte lyckades få iväg en begriplig beställning. Efter ett par mail hade jag lyckats köpa en underbar röd stickgömma med förvaringshänge.


Den som träffar mig på 08.10 tåget från Helsingborg till Malmö kommer att kunna se den! Framöver kommer inga nystan att hamna på ett snuskigt tåggolv mer.


Förra gången skrev jag om återfunnen kärlek. Det lät nog som om jag inte hållit i stickor under de senaste åren men igår kände jag för att ha en varmare sjal om halsen och då tog jag fram ett av de senaste alsterna.

Sjalen är i mohair och kom till efter att jag sett en härlig sjal på Bornholm förra hösten. Jag tror jag använde stickor 5 och mönstret var smala "kolumner" med slätstickning och däremellan gjorde jag tre omtag på stickan som jag bara släppte för varje varv.
Den är superskön och dessutom snygg men tyvärr luddar den en del så man får välja tröjor därefter.

1 kommentar: