tisdag 13 oktober 2009

Jag är så avundsjuk....

Jag är så avundsjuk på alla er som är med i So you think you can knit. Sitter här och tittar på min äpplegröna kofta och känner mig utanför. Följer ett mönster varv efter varv och kostar till på köpet på mig att bli irriterad när avmaskningen för ärmkullen inte är så ordentligt beskriven som jag själv skulle har gjort...

Vad gör man i en sådan situation? Jo jag har helt sonika börjat repa upp en halsduk och en mössa med bubblor på. Inget av alsterna blev någon hit. Mössan såg helt enkelt inte klok ut på mitt huvud och förutom utseendet så hade dessutom innerfodret (den behövde ett mer tätstickad foder) blivit lite litet. Om jag hinner så skall jag igång och skapa något eget av detta. Tankarna snurrar kring att göra en basker med enfärgad rak kant runt panna, sedan gå över i det melerade garnet när jag ökar ut och sedan skall den ha ett platt lock högst upp. Hoppas att det skall funka.
Vilken klass hade jag fått tävla i? Ingen aning men känner jag mig själv så blir den nog lite Hip Hop till slut.
Jag kommer att få gott om ostörd sticktid närmsta dagarna för maken och jag går omlott pga tjänsteresor och ses inte förrän på söndag. Hoppas baskern är klar då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar