söndag 1 november 2009

Passar, passar inte

Passar inte!!! Under senaste dagarna har jag stickat på äldste sonens (O's) beställning. Blev tyvärr osäker på om den blev för tajt och tog det här fotot med yngste sonen (lite större än storebror) som modell och efter mejlande av bilder till O så tror han också att den blir för tajt......
Okej, bara att repa upp. Varför kollade jag inte bättre från början? En ljusglimt finns i alla fall. Jag är säker på att garnet räcker. När jag började var jag till råga på allt även osäker på detta.




Lagom till fotbollen nu börjar på TV så tar jag mitt sticke och nystar nystan igen. Hade varit bra mycket roligare att nästan vara uppe vid avmaskningen för ärmhålen. Suck!!!!

I gårkväll gjorde jag min första nedladdning av ett Ysolda-mönster. Det var Ishbel som kom i min ägo och mitt Malabrigo-garn från Marias garn skall användas till den. Det blir dessutom första gången jag stickar efter en engelsk beskrivning och jag är glad att jag skall träffa Kristina på torsdag i Kristianstad för då vet jag att jag kan få hjälp om jag kör fast. Skall börja lite här hemma så att jag kommit igång innan dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar