lördag 30 januari 2010

Tant Thea förvirrar stackars posten

I förrgår skrev jag om att Tant Thea's första stora leverans blev skickad alldeles för tidigt från en leverantör. Vad jag inte tänkte på just då var att leveransadressen var butikslokalens adress. Alla andra leveranser som kommer innan 15 feb har min hemadress som leveransadress. Ni kan gissa vad som hände eller hur. Stora postbilen med kanske fem stora wellpapplådor kör ner till Hannie och vill lämna över mina lådor till henne. Hannie förklarade att jovisst skulle det bli en garnaffär i lokalen men det var fortfarande två veckor till hon skulle avsluta sin verksamhet där. Postmannen var stressad och hon frågade om det var någon mindre försändelse för då kunde hon ta emot den, men han skakade på huvudet och sa att hon nog inte ville ha in allt i sin butik och körde iväg. Igårkväll försökte jag förgäves spåra var lådorna blev av. Sista budet är att de åkt tillbaka till terminalen där bilarna är. På måndag får jag ta reda på kolli-id och spåra dem.



Hannie försökte få tag i mig men jag satt just då på banken och förhandlade förutsättningarna för inlösenavtal för kortterminalen. Jag blir lika förvånad varje gång att allt är förhandlingsbart även på en bank. Kände mig jättenöjd när jag gick ut och hade fått ner transaktionsavgiften med 25% och på det sättet även hamnat mer än 30% under en konkurrerande banks nivå. Lyckade även få bort en annan årsavgift. Tant Thea lär inte påverka bankens lönsamhet däremot kommer bankavgifterna att påverka Tant Thea. Skönt att ha det gjort! Nu återstår att få det verkliga inlösenavtalet klart så att företaget som ursprungligen levererat kassasystemet (inte den jag köpte det begagnat av) kan sätta upp allt som behövs för kortläsaren.



Sen förra inlägget har jag skickat ut inbjudningar till alla vänner och bekanta som jag har e-mailadresser till. Jag har fått så många varma och positiva svar och jag gissar att det blir trångt i butiken på minglet. Skitkul!



På tisdag skall jag till Malmö. Dagen är fulltecknad. Jag inleder med ett samtal hos den psykolog som min förre arbetsgivare ordnade när jag inte mådde bra i november. Detta blir nog det sista (3:e gången) men det har varit mycket givande och jag vet att jag gjort rätt när jag tog beslutet att ändra mitt liv. Direkt efter det mötet så har jag två trevliga träffar med dels en arbetskamrat från min senaste anställning och dels en som jag jobbat med på Unilever och efter lunch skall jag träffa den arbetskamrat som betydde allra mest för mig under hösten. Hon är nybliven mamma och hemma med sin 1 månaders dotter och vi skall ses hemma hos dem. Jag längtar till att få träffa lilla Lily. Jag är lite stressad för jag har tänkt att jag skall hinna sticka något och än så länge har jag bara 78 maskor i Blend Bamboo på en sticka. Det är nog dags att sätta fart, eller hur?

2 kommentarer:

  1. Hoppas du hittar dina paket och kan få in dem i huset.
    En award kan du hämta hos mig - om du vill.
    Jag har fått en och vill ge den vidare till dig.
    Hoppas att du vill ta emot den och skicka den vidare.
    Hälsningar från Kristina
    http://queenmudd.blogspot.com/2010/01/award-tack-till-bollebygdbo.html

    SvaraRadera
  2. Om det ringer två gånger kan du vara säker på att det är postmannen :). Hoppas att dina paket kommer tillrätta.

    Ha det bra, Linda

    SvaraRadera