onsdag 17 februari 2010

3 dagar kvar - har fått ben-daller!

Igår undvek Björn Ferry att få bendaller men med mig är det sämre ställt. Tror inte jag skulle komma upp om jag gick ner i för djupt knäböj. Gjorde misstaget att ta MBT-skorna idag för jag var trött i fötter och tår och då brukar skorna hjälpa. Nu rullade dagen på och skorna blev på lite för länge. Och nu är jag rysligt trött i ben och rygg.

Nog med ömkligheter! Idag har uppackningen fortsatt. Fantastiska garnhärvor har fått en displayavdelning. Och olika garnkvaliteter har fått olika sektioner. Massor av tömda wellpapplådor är ivägkörda till tippen. Tack sonen för den hjälpen!

Vid lunch började jag efterlysa det svenska garnet. Fick tag i kundtjänst som hittar ordern (tagen någon gång i början av januari) där det klart och tydligt står leverans 15 februari. Beskedet till mig var att man inte börjat plocka den än eftersom man haft så oooootroligt mycket att göra! Jag undrade hur man kunde hantera en ny kund så! Jag hade ju varit ute i synnerligen god tid, eller hur? Efter att ha pratat med säljare och kundtjänst igen så är jag nu lovad leveransen på fredag och det blir ju verkligen "just in time". När Catthis och jag suttit och muttrat ett tag så tog vi faktisk beslutet att stryka en del i ordern för vi kände att vi hittat och köpt och faktiskt fått levererat bättre alternativ till det garnet. Så kan det gå om man inte är på hugget och får iväg varorna.

Vid fyra lämnade jag butiken och gjorde ett antal ärenden på stan. Banken behövde ha ett papper signerat, jag beställde växelkassa till på lördag. Jag misstänker att inte alla har jämna pengar. Det brukar i alla fall inte jag ha. Sedan gick jag vidare och lämnade tillbaka det lånade tangentbordet och köpte ett eget. Väl hemkommen så fanns postavier i brevlådan om att 30kg garn fanns att hämta på Rosens Spel och Tobak. Hela Estlandsleveransen hade hamnat där. Sonen följde med som lyfthjälp och innehavaren såg glad ut när vi befriat honom från två gigantiska sopsäckar som tog upp mer eller mindre hela hans paketlager.

Efter att ha lastat av säckarna och sonen så bar det av till Väla. Första stopp var på fotobutiken för en förstoring av farmor Thea och en guldram till det. Därefter hade jag glädjen av att snurra ett helt varv inne på IKEA. Jag hittade lite fler korgar och köpte lagerhyllan som var det egentliga ärendet.

Nu klockan nio har jag precis hunnit ta en kopp thé och nu ropar maken på mig om att vi måste skriva ihop inköpslista till minglet som jag bjudit in vänner till efter stängningsdags på lördag. Jag tror att jag gör klokast i att ta papper och penna och skriva listan.

Vi hörs!

3 kommentarer:

  1. Åh, vad spännande! För oss stackare som inte kan vara med på "the grand openening" så hoppas jag att du är flitig med kameran, så att vi får se hur fint och roligt det var.

    SvaraRadera
  2. Det blir säkert hur bra som helst! Jag kommer och tittar in när vädret blivit lite bättre, det har varit jätteroligt att läsa om dina förberedelser! Stort Lycka till på öppningsdagen!

    SvaraRadera
  3. Åhh, det är så härligt att få följa med på din resa! Jag håller tummarna. Det kommer att bli fine-mang - du behöver inte ha något ben-daller!

    SvaraRadera