lördag 6 februari 2010

Artikelregister byggs upp

Nu har det spännande arbetet med att bygga upp artikelregister och leverantörsregister börjat. Flera av er kanske tycker att det låter dö-trist men för mig med min bakgrund och som ju många år jobbat med implementationer av affärssystem, så gillar jag det här.

Drygt 80 artiklar är inlagda med artikelnummer, namn, streckkod, inköpspris, ut-pris mm.

De nästsista garnbeställningarna är gjorda och nu återstår en enda nämligen på tisdag. Min budget för garninköp håller hyfsat och det är jag tacksam för.

Igår köpte jag även in lite fler knappar. Jag valde både ut ett baby/barn-sortiment och adderade till på vuxensortimentet. Här återstår också lite beställningar av sjalpinnar mm på tisdag.

Igår var jag även nere i butikslokalen och satte upp ett par reklamlappar i fönsterna. Nu är det ju bara 8 dagar kvar till lokalen är min! En bekant till mig som är elektriker skall på måndag komma ner och kolla in de befintliga eldragningarna så att vi kan komplettera de skenor jag köpt med allt annat som behövs för att ha en effektiv belysning. Kanon!

Imorgon bär det av till Hässleholm. Jag tänker nämligen hämta ett Swedese furubord som min föräldrar har i sin källare och som skall få bli cafébord och uppställningsbord. Dessutom blev pappa överlycklig när jag tackade ja till ett par rullbord som han tillverkat och som tidigare inte funnit någon ägare. De kommer att bli jättebra som extrabord både för beskrivningar och korgar med extraerbjudande.

Idag har annars varit en dag med vanliga sociala åtaganden. Hjälpt en vän med flyttning och ikväll är vi bortbjudna och man slipper se garnlådor mm på några timmar. Skall bli skön avkoppling.

Tack alla söta läsare som ger mig så mycket positiv respons både i min Tant Thea mail och som kommentarer. Hoppas jag tillsammans med Catthis kan leva upp till förväntningarna som kommer att finnas på oss när väl portarna slår upp. Hoppas vi ses IRL!

5 kommentarer:

  1. Jag önskar verkligen att jag bodde nära så att jag kunde komma in i din butik. Men vem vet. Jag kanske får för mig att ta mig dit.

    SvaraRadera
  2. Jag lovar att sticka för dig också ikväll :) (även om det kommer att ske baklänges den första stunden...). Jo, dina kläder håller än, det är värre med makens ;).

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Vi kommer absolut att ses IRL! Jag ser verkligen fram emot att besöka butiken. Det är så kul att läsa lite om vad som händer bakom kulisserna :-)

    SvaraRadera
  4. Vi kommer definitivt att ses IRL. Har redan planerat in ett besök invigningsdagen.

    SvaraRadera
  5. Klart vi kommer!! Det ska bli spännande att se allt du beställt. Jag har satt mig själv i "garnkarantän" tills du öppnar... ;-)

    SvaraRadera