tisdag 23 februari 2010

Den unga generationen gör entré hos Tant Thea

Idag lyste flitens lampa hos Tant Thea. Fem tjejer lärde sig sticka i butiken. Det var en ren fröjd att lära ut upplägg och räta maskor. Under två timmar var de djupt koncentrerade på stickor och eventuellt tappade maskor. De valde att sticka halsdukar eller mössor i Eskimogarn eller Åregarn. Med lite stickdokumentations, påbörjad stickning och extra garnnystan begav de sig iväg efter väl utfört arbete och nu får vi se vem som först återvänder. De är lovade all fortsatt hjälp och stöd och jag hoppas verkligen att vi får se dem igen. Ojoj så kul det var med så intresserade tjejer. Nu får ni akta er mammor för de var snabba att lära sig!!´Tack tjejer för en jättetrevlig eftermiddag!




OS-mössan fortsätter att vara i ropet. Har redan fått beställa virknålar i både stl 7 & 8mm. Många kunder väljer att göra den i andra färger när nu det inte går att få fram orginalfärgerna. Vi har fortfarande Eskimo i ganska många färger och det känns skönt.


Idag har vi även beställt lite fler mönster som passar till Juvelgarnet. De kommer säkert in om ett par dagar.


Nu skall jag alldeles snart sätta mig i soffan och börja göra mönstret på möbiussjalen i det Estländska garnet. Flera kunder har frågat efter det. Och nu känner jag att mina fötter skulle må bra av att hamna lite högt en stund. En god kopp Kusmi Tchae-te och lite tv blir nog lagom.

1 kommentar:

  1. Alice tog med sig sitt sticke när hon skulle sova över hos kompisar igår kväll och har meddelat att det gick bra att byta nystan! :)
    Hoppas att inspirationen håller i sig!

    SvaraRadera