fredag 19 februari 2010

Imorgon smäller det!

Har precis kommit hem och är helt utpumpad. Det är så många grejor som man behöver ha i huvudet och komma ihåg. Kommer alldeles snart att krypa till kojs och hoppas få en riktig god natts sömn.

Dagen har rullat på med idriftsättning av kassasystemet i skarpt läge och det gick smärtfritt. Däremot var inte killen som haft hand om kortläsaruppkopplingen i tjänst idag och ända fram till kl 16 så var det ytterst oklart om kortbetalning skulle vara möjlig imorgon. Tack vare en mycket serviceminded supportperson så har vi testat en betalning på 1kr och allt gick bra. Pengarna landade på mitt konto på Samport.

En leverans dök upp idag men tyvärr fattas vi ett par godsaker. Ringde säljaren och han gav mig besked på att allt skickades från England den 12:e. Jag hade hoppet uppe ända till klockan var 16.30 men då insåg jag att inga fler leveranser skulle komma. Tradigt! Resultatet blev att lite fick plockas om i hyllorna för att fylla ut tomrummen.

Seneftermiddagen och kvällen har helt ägnats åt registrering av de sista artiklarna i kassaregistret samt prismärkning av garnerna. Jag tror att det endast är ett enda garn som inte har fått sitt pris utsatt och det beror på att Dymo-märkaren behövde ny tryckfärg.

Nu säjer jag God Natt och hoppas att jag får se flera av er imorgon!

5 kommentarer:

  1. Hade såååå gärna kommit imorgon, men kommer vid ett senare tilfälle istället.
    Önskar dig en underbar dag imorgon! det är speciellt och härligt med drömmar som går i uppfyllelse. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Stort lycka till önskas från Göteborg!!!

    SvaraRadera
  3. Lycka till idag, hade gärna varit med.
    Kommer ner lite senare
    Må väl
    Eva.

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas att dagen har varit riktigt, riktigt bra! Jag har följt alla förberedelser här och önskar att jag fick se resultatet i verkligheten också, men tyvärr befinner jag mig i fel stad. Men om jag någon gång har vägarna förbi så ska jag absolut titta in och se vad du har för godsaker.
    Lycka till med butiken!

    SvaraRadera