onsdag 10 februari 2010

Julafton varje dag

10 dagar kvar till öppnandet av Tant Thea!



Nu händer det mycket varje dag. Idag har två omgångar med garn kommit! Det känns som julafton varje dag när man sprätter paket och öppnar och tittar och känner och luktar! Ljuvligt!

Dock krånglar det lite med Posten och dagens ena leverans var låda nr 2, 3 och 4 av 5 som skulle komma från en och samma leverantör. Det blir lite knepigt när leveransen blir utspridd över minst 3 dagar som var och en kräver att jag är hemma just då när postmannen ringer på dörren. Ingen föravisering här inte. När väl butiken är öppen kommer det ju att rulla på mycket bättre. Problemet är ju så länge jag leker lagerhus hemma.

Maken har varit heroisk igår och idag. Han kommer hem från jobb och sedan langar han garnpåsar till mig som jag registrerar i kassasystemet. Tom idag är 271 artiklar (varav 90 är stickor och virknålar) registrerade, vilket innebär 181 nyanser i olika kvaliteter. Och då återstår 214 till!! Tyvärr har jag nog dragit på mig en inflammation i vänster axel under senaste veckan och maken vill att jag skall kunna klara av det roliga i nästa vecka med att plocka in allt i hyllorna. Därför avlastar han mig så mycket det går samt tjatar på mig att boka in sjukgymnastik. Imorgon blir det behandling!

Idag har jag kollat med sista leverantörerna och det ser ut som om i princip allt kommer att ha anlänt till öppningsdagen. Vilken tur att jag började i så god tid.

Igår var det faktiskt lite kul när Catthis och jag hade besök av den siste garnleverantören. För det första hade han ett alldeles för intressant sortiment för att ha honom sist. Detta kommer antagligen att leda till att jag kommer att snurra runt lite på sortimentet framöver och det kan bli suveränt till sist. Strunt i det just nu. Det som var kul var hans reaktion när den fd planeringschefen vecklade ut sitt stora översiktsschema över garnkvaliteter och sticktjocklekar. Garnleverantören gapade och sa till sist att det var nog första gången han sålt in garner där någon hade gått så strukturerat till väga. Nu måste ni förlåta mig om jag trampar någon på tårna. Han har ju givetvis inte träffat alla garnbutiksinnehavare och jag är givetvis inte den första men den första som så bokstavligt vecklade ut planen och bockade av tomma sortimentsytor. Jag skrattade glatt och sa att någon nytta skall man väl ha av sina år inom planering och logistik....

Idag har jag lagt till en sida med information på engelska på hemsidan. Man vet ju aldrig om det finns turister som letar garn i stan.

Ha det bra och sköt om er. Nu tar Tant Thea kväll!

2 kommentarer:

  1. Woohoo - tänk att ha julafton i februari!...och alla paketer innehåller garn!! Kan det bli bättre?
    Ta det nu vackert så att du kan göra det roliga också!!

    SvaraRadera
  2. Jag blir så imponerad av allt du gör :). Hoppas att din axel blir bättre - var rädd om dig!

    SvaraRadera