tisdag 16 februari 2010

Nedräkningen fortsätter - 4 dagar kvar

Just hemkommen efter 13h arbetsdag och betänk att det varit roligt hela tiden. Nja, riktigt sant var det inte... sista IKEA-hyllan hade gärna fått vara självmonterande. När man skruvat och bankat ihop 4 så är man rätt nöjd. Men om jag räknar bort den och kanske även räknar bort den fjärde.... så har resten varit riktigt roligt.


Morgonen började ju med utbildning och kassasystemet känns kanon bra. Lätt att välja betalningssätt, lätt att parkera kvitto, lätt att plocka upp artiklar, det känns helt enkelt riktigt överskådligt och logiskt.


Efter utbildningspasset så tog vi oss ner till butiken. Maken och jag skruvade hyllor och Catthis gick lös på kartongerna. Nystan plockades in i hyllor och nystan plockade ut. Catthis så nöjd ut och Catthis backade och rynkade pannan. Vi diskuterade strategi och hade rätt lika uppfattning om synintrycken.

Jag beklagade mig för henne om att en av våra häftigare leveranser inte alls gjort ett så starkt intryck på mig vid upppackningen igår som jag trodde att det skulle göra. Idag när vi plockade fram ett par korgar som jag köpt och lade in garnerna där (och plasten var borta) så var färgerna helt annorlunda. Skitkul!


Efter lunch hade jag återbesök hos sjukgymnasten. Hon bara skrattade och log när jag berättade hur hennes ordination av små rörelser hade tagit bort värken på mindre än två dagar. Tänk att en bra hållning och minimering av "gamnacke" kan göra sådan skillnad. Jag lovade att fortsätta tänka på vad hon lärt mig och sedan blev jag utsläppt och kunde återvända till butiken.


När jag kom tillbaka hade Catthis packat upp ännu mer. Hon fullkomligt lyste av lycka över en vägg med härvor som hon hängt upp. Den är jag övertygad om att även ni kommer att gilla. Vi kom fram till att vi kunde använda de klädstänger som secondhandaffären haft och hänga härvorna över dem. Funkade utmärkt!


Senare på eftermiddagen kom min lille elektriker (ca 2m !). Idag har han satt upp strömskenorna och fixat dimmer och kopplat ihop de olika ljusen smart. Skylten är för sig, Spotlightsen för sig och sist men inte minst så har han fixat en allmänbelysning som jag kan ha som nattbelysning. Nu återstår ett el-pass och det är för att dra strömmen till skenorna men vi fattas fortfarande ett par kopplingar. De skall komma imorgon eller på torsdag.


Just nu känner jag mig rätt hoppfull. Det känns som om fredagen kan bli hyffsat lugn från stora jobb i butiken. Den dagen vill jag helst av allt använda till finlir kring inredning, se till att få igång kassasystemet på plats i butiken och att lägga in de sista artiklarna. Idag kom tex garnet från Wales, idag kom även lingarn, imorgon kommer troligen garn från Estland, England och troligen även en svenskleverans.


Nu när klockan är 21.30 så är Tant Thea rätt tiltad i pallet, som vi skåningar säger och nu kommer hon att sjunka ner i ett soffhörn och kolla på den märkliga start som ACO hade i masstarten på skidskyttet. Sonen har beskrivit det men jag vet inte hur bra jag lyssnade. God natt!

4 kommentarer:

  1. Jag räknar också ner! Har just fixat barnvakt till lördag, tre ungar i släptåg hade ju kunnat inverka negativt på garninköpen ;-)

    SvaraRadera
  2. Har just kommit fram till att en hörna kommer att ha plats för en sittpuff med lite leksaker i och en tjock matta. På det sättet behöver inte barnvakterna bli så ansträngda :)

    SvaraRadera
  3. Här är ännu en som räknar ner. Tror nästan att jag själv kan känna en del av den glädje och förväntan som du och Cattis känner.

    SvaraRadera
  4. Hej,

    Vilken himla fin butik, synd att man bor i Umeå. En nyfiken fråga... inläggen till hyllan EXPEDIT (det är väl den?) går de att köpa (kryssen) på IKEA? Det skulle vara så fint att ha en ruta med garner i bokhyllan hemma. =)

    Marie
    wwww.cupcake.se

    SvaraRadera