torsdag 18 februari 2010

Ojojoj - bara 2 dagar kvar!!

En liten Catthis-skapelse med Anja Pärsson, Björn Ferry och Charlotte Kalla i åtanke!



Precis hemkommen efter ett långt pass. Känslorna har svängt ifrån "full kontroll" över till "det här fixar vi aldrig" och tillbaka till "jodå, det kommer att gå bra".


Morgonen inleddes med att yngste sonen skjutsade mig, soppåsarna med garn, IKEA-inköpen och en massa lull-lull som jag samlat på mig, ner till butiken. Efter ett litet tag dök Catthis upp. Jag röjde wellpapp och plast och Catthis började plocka in bomullsgarner i hyllor, men alldeles snart kände vi att vi var tvungna att klippa upp soppåsarna och börja gräva i härvorna. Shit, vilken känsla! Det var "wow", "kolla in detta", "känn lukten här" och "vilken färg"!!!!


Skulle gärna velat ha en beteendevetare som hade iakttagit oss idag, för vi lyckades verkligen undvika att ta tag i att plocka in de sista vanliga garnerna. Vi hittade på allt annat. Idag tog vi riktigt lunch och under den lilla promenade så hittade jag rekvisita till skyltningen. Stack genast iväg och handlade. Sedan blev vi så rysligt kreativa. Då var vi helt plötsligt inne på finliret. Vi var helt fokuserade på skyltning under ett tag. Efter ett tag så kändes det trots allt som om vi borde göra färdigt det där andra som liksom aldrig kom överst på prioriteringen. Sagt och gjort!


När Catthis stuckit för dagen så kom en väninna till mig. Egentligen så är hon ansvarig för att det gått som det gjort, för det var hon som köpte det där garnet till mig i augusti som fick igång mitt stickintresse på högre växel. K hjälpte mig med att lava in de sista garnerna och att flytta om några andra lite i hyllorna. Hon assisterade även min elektriker när han drog de sista sladdarna.


Kändes som om jag inte bara kunde låta henne sitta på golvet utan på slutet fixade hon och jag lite snyggt till skylten.


Maken gjorde grovjobb idag, efter sitt vanliga jobb. Han handlade dricka och tilltugg till minglet som skall vara på lördag. Efter det så kom han och sonen ner till butiken och fixade med dator och alla andra lösa delar till kassasystemet. Trots att vi inte kunde slutföra installationen så känns det ändå som om det var bra att göra det första idag.


Ordförande i bostadsrättsföreningen som är hyresvärd, kom in för att kolla läget. Han gick runt rätt länge och min känsla var att han var nöjd. Det såg inbjudande och fräscht ut i butiken. Jag kände att det var viktigt för mig att de har förtroende för mig som hyresgäst och för vad jag vill uppnå.

Nu sist på kvällen så städade jag av hela lokalen. Och när jag snurrade runt och tittade på vad som vi har åstadkommit så är jag så stolt. Tänk att jag tog det här beslutet ändå! Fantastiskt!

Till min favoritcoach vill jag bara säga - Jag är snart där! Jag hoppar!

2 kommentarer:

  1. Jag läser med spänning om din resa fram till fredag :) Känns spännande ända här i Finland :) Stort lycka till!!

    SvaraRadera
  2. Så spännande , och vad jag är avundsjuk på att du vågat ta steget!

    SvaraRadera