onsdag 3 februari 2010

Tant Thea har kontroll på alla sina paket :)

Idag har det sista av de fellevererade paketen kunnat hämtas upp på postkontoret centralt i stan. En vänlig Sandra på posten logistik ringde och berättade att de hade förflyttat paketet från den affär där det felaktigt lämnats av och att det nu inte riskerade att åka tillbaka till avsändare.

När ändå bilen var ute så körde jag vintervägar ut till Vallåkra och hämtade de 250 masonitskivorna. Jag gick glad i hågen in i lantmannaaffären och berättade att jag beställt uppsågning av skivorna och frågade om någon kunde bekräfta att allt var klart. En anställd sa med lurig min att det var han som fått den glamorösa uppgiften att såga och att han därför mycket väl visste att det var klart och var skivorna låg.

Faktum är att landsvägen i rakt nordsydlig riktning som leder till Vallåkra höll på att blåsa igen ganska rejält och vid ett tillfälle var jag nära att bli prejad ut i en snödriva av en mötande bilist. Varför tror man att bara för att ens eget körfält är rent från snö så äger man det? Mitt körfält var ju obefintligt eftersom det var där snön samlades. Med ett par centimeters marginal så klarade vi oss undan riktig närkontakt.

Idag har jag även tecknat elavtal med Öresundskraft. Jag valde ett Bra Miljöval El och det känns bra.

Nu är även två storlekar på stämplar beställda. En större för kassar och påsar och en mindre för presentkort och mönster. Till slut blev det Linds Stämplar och Skyltar AB som var billigast och trevligast. Lite kuriosa är även att den firman ända fram till i mitten av 80-talet hade lokaler ungefär där Tant Thea kommer att husera. Fräckt!



Tack Queen Mudd för utmärkelsen "Kreativ Blogger"! Du har helt rätt med att tiden just nu inte räcker till för allt jag vill hinna och allt jag vill ha kontroll över. Dessutom tror jag att de flesta bloggar jag följer redan fått utmärkelsen. Jag kommer därför att vara så brutalt fräck att jag bara siktar på att berätta några saker om mig själv.


1. Jag anser att jag slår Queen Mudds studentklänning med hästlängder eftersom jag stickade den tröja som jag hade på mig när maken och jag gifte oss. Dessutom hade jag sytt kjolen!

2. Buketten valdes helt utifrån ett nystan som jag lämnade in i blomsterbutiken.

3. Bröllopsfotot är väldigt romantiskt med den tydliga parkeringsskylten väl synlig. Inget Photoshopande 1986 inte.

4. Måste fått en rejäl knäpp för ett par år sedan för jag röjde nästan alla mina garner och skickade till insamling. I och för sig betungas jag inte av en massa dåliga samveten men jag saknar mina naturfärgade nystan.

5. Är utbildad civilingenjör och har jobbar med produktion och logistik i drygt 20 år.

6. Handlade säkert 300 perenner av olika slag i fjol då jag fick för mig att göra om en jättestor rabatt i trädgården. Om Landsbergs Perenner hade bra omsättning förra året så kan ni veta att jag var en stor inkomstkälla för dem.

7. Gillar inte alls att sola utan föredrar skuggan med en bok eller knäkrypande med jord under naglarna.

Igår var ju min alldeles privata lilla utflyktsdag. Det var så mysigt att träffa lilla Lily och hennes mycket stolta föräldrar. Min lilla present hade kunnat vara pressad och haft knappar men jag hoppas ändå att den kan komma till användning i sommar.

Under dagen hade jag sedan mina trevliga fikamöten och lunchmöten och vid 17-tiden var det dags för hemfärd. Jag kan här erkänna att jag igår tillbringade 5h på att åka ToR till Mö mot planerade 1,5h. Den främsta anledningen var att på väg hem så stannade tåget till strax söder om Helsingborg, ca 500m från Ramlösa station. Under 2h stod vi först och inväntade grön signal och sedan kom den gröna signalen men då hade växlarna frusit och så väntade vi på banverket. Tur att det finns resegaranti. Nu har jag två blanketter som skall fyllas i och jag bör få två dagar med fritt åkande i Skåne som plåster på såren.

1 kommentar:

  1. Jag ler när jag ser bilderna :), vilket år var det? Det är ok att länka, tack! Nu öppnar du väl snart? Pirrigt?

    SvaraRadera