lördag 20 februari 2010

Tusen tack till alla er som gjorde Tant Theas dag till en fantastisk dag!

Dagen har varit fantastisk! Redan före kl 11 förstod vi att vi hade de första kunderna utanför dörrarna. Vi kunde förstås inte se dem eftersom vi bestämt oss för att inte riva ner "förlåten" förrän precis på utsatt öppningstid.










Mellan 11 och 14 var butiken i princip full av fantastiska, positiva kunder. Vi fick massor av underbara kommentarer kring sortiment och lokal och det gladde oss enormt. Tyvärr var vi inte riktigt så förberedda på efterfrågan på Sverigemössan och dess garn. Vi kunde lösa lite av det med alternativet att använda dubbelt Juvelgarn, men virknålarna i storlek 8 tog helt slut. Det mesta fungerade med kassasystemet. Dock kan jag erkänna att trots att jag prickat för alla artiklar som registrerade så stötte vi på några som inte fanns inlagda med streckkod. Efterhand som dagen gick så blev Catthis och jag snabbare och snabbare och kassahanteringen kunde flyta på.


Mellan 14 och 16 hade jag bjudit in vänner, släkt och tidigare kollegor till mingel i butiken och jag ljuger inte om jag säger att butiken var smockfull. Tack alla vänner som tagit sig tid att komma från Kristianstad, Malmö, Lund, Landskrona och alla andra ställen. Ett tag log jag så mycket och var så glad att jag fick riktig kramp i musklerna i nacken.


Kristina (Queen mudd) var underbar när hon stöttade oss och visade lite alster och gav tips. Själv har jag förstått att framöver gäller det att skriva upp hur man stickar sina grejor. Fick idag förfrågan på beskrivning på min möbiussjal, så det får jag ta tag i och nedteckna. Jättekul med positiv respons!


Efter minglet så hade vi några kompisar som följde med hem till oss och nu har vi precis ätit lite och suttit och snackat gamla minnen och på något sätt så var det skönt att tänka på något annat än garner under en stund.


Tack alla kära vänner för de fantastiska presenter jag fick. Imorgon skall jag ner och titta till och ta hand om alla tjusiga blommor. Få butiker kan skylta med sådan blomsterprakt. Nu är det nog risk att man förknippar Tant Thea med blomsterkreationer ett tag framöver :) Anna-Karin tog en massa foto och jag kommer att lägga ut några senare i veckan. Tack för hjälpen med kameran!


Har precis gråtit några glädjetårar över Sveriges framgång med guld och brons i skidor och nu skall jag alldeles snart ge mina nära och kära en stor kram och tack för allt stöd! Därefter blir det Törnrosa-sömn inatt.

Nu finns vi även med lite gratisreklam om våra sportlovsaktiviteter på HD´s läsarsidor http://hd.se/helsingborg/2010/02/19/testa-stickkurs-som-hos-tant-thea/
Catthis, det här gjorde vi bra! Tack för boken!

9 kommentarer:

  1. Grattis till succén! Känner att jag snart får göra ett besök hos min gamla klasskamrat i Helsingborg!!

    SvaraRadera
  2. Grattis till den lyckade öppningsdagen! Tänkte på er flera gånger igår, hur härligt det måste vara att öppna dörrarna till sin garnaffär för första gången :) Även jag går i planerna att starta garnaffär, ligger lite på planeringsstadiet ännu... Lycka till i fortsättningen!

    SvaraRadera
  3. Grattis! Det har varit jätteroligt att följa förberedelserna för öppnandet på din blogg och jag skall absolut planera in en tur till Helsingborg så fort snön försvinner.
    Maria

    SvaraRadera
  4. Grattis till en lyckad öppningsdag. Kommer jag till Helsingborg så tittar jag säkert inom.

    SvaraRadera
  5. Det var såå roligt att få vara med! Som du skriver så var det många som var kom och fick se och känna på allt det fina i butiken. Ni andra: missa inte att göra ett besök! Nu måste jag sticka blev så himla inspirerad.

    SvaraRadera
  6. Grattis! Sååå hiiiimla kul att det blev en bra dag!!! Har följt dina vedermödor med intresse och kommer absolut och hälsar på!

    SvaraRadera
  7. Grattis till premiären! Känner att jag får sätta mig på tåget norrut en dag och besöka dig - det ser mycket inspirerande ut!

    SvaraRadera
  8. Å så kul med en garnaffär i Helsingborg. Synd att man inte ska besöka svärmor förrän i sommar, men då är ett besök givet. Lycka till!

    SvaraRadera