torsdag 25 mars 2010

Full fart hela dagen och en mycket trevlig avslutning!

Oj,vad en dag går fort när det kommer 4 olika leveranser, när kundtillströmningen är på topp och man är ensam i affären......


Jag vill verkligen inte beklaga mej, men alla grejor är inte på rätt ställe just nu. Alla artiklar är definitivt inte inlagda i artikelregistret och allt är inte ens avbockat mot följesedlarna. So what, eller? Men nu är jag ju en person som gillar att ha koll. Inte så att allt måste ligga exakt i räta vinklar eller så, men när det gäller datasystem (läs kassasystem) så vill jag känna att det är rätt inköpspris, utpris, artikelnummer och antal på lager som är registrerat. Mitt problem är just nu att jag inte hann allt jag ville innan klockan var för mycket idag. Undrar om det stör mig så mycket att jag behöver sticka ner långt i förväg för att fixa till det imorgon? Kanske, kanske inte.

Idag kom leverans från Nysta. Jag verkligen gillar Araucaninas Patagonia. En av färgerna hann inte upp ur plastpåsen innan det var sålt, så jag tog en snabb diskussion med mig själv och greppade luren direkt och ringde Nina och beställde fler färger på studs. Kändes helt rätt.

I Nysta-kartongen fanns också några Zauberball-färger. Visst är den rosa/grön/vita en riktig energibomb. I like it!

Nästa vecka kommer första Tant Thea-annonsen i lokaltidningen. Satt med Jessica (från lokaltidningen) igår och planerade annonsens utseende. Resultatet blev att jag gick hem och stickade en sjal som blev klar 01.50 natten till idag. I eftermiddags så testfotograferades två tjejer i Onion-tröjan och i sjalen och om det blev bra (jag var inte med) så skall fotot vara i annonsen. Det är riktigt riktigt spännande. Imorgon skall ett förslag finnas framme på slutgiltigt annonsutseende. Jag ser verkligen fram emot detta.

Vid halvsextiden hade jag planer på att lugnt och städat förbereda för stickcafét. Nu blev det inte riktigt så för det ramlade in flera kunder och om inte maken kommit in som en räddande ängel så hade jag väl fortfarande stått där och snurrat. Han fixade lite mat till mig och röjde undan emballage från dagen leveranser. Tack, maken!

Det stickade allehanda saker runt bordet. Lite sockor, tröjor och bolero och sist men inte minst Kyllikes fantastiska virkade fjärilar som skall sammanfogas med en bakgrund till en sjal. Jag bara väntar på att få se den färdig. Så läckert!

Om jag skall avslöja ännu mer av vad jag tänkt göra men som jag inte hann, så var det så jag tänkt sätta upp de extra spotslights som jag köpt........ Detta hanns inte med men jag hann klättra upp på bordet och rikta om några så att ljuset blev helt godkänd runt borden där vi satt. Och för mig kändes det jätteskönt att veta att lokalen både till utrymme och ljus, funkade för att vara tolv handarbetande runt bordet.

Jag hade en jättetrevlig kväll. Jag satt och njöt med min egen stickning på slutet. Vi hade lite mysigt småprat och jag tror att alla lät sig inspireras av varandra.

Tack alla supertrevliga nyvunna och gamla bekanta. Hoppas få se er igen!

3 kommentarer:

  1. Vilken dag, hoppas du sov riktigt gott efter den! Jag gillar också den rosa zauberball, vill smaka på den!

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka läckra garner... Har aldrig testat Zauberball, men det kommer väl =)

    SvaraRadera
  3. Tror att jag ser ett känt ansikte bland de flitiga runt bordet! :-)
    Vad fin fjärilen är! Kan det månne bli en bild här på det färdiga resultatet?

    SvaraRadera