måndag 1 mars 2010

Konto, konto och massor av siffror

Skall alldeles strax stänga datorn. Har under gårdagen och ikväll lagt mycket tid på att få till allt korrekt i bokföringen. Hade gjort ett par felbokningar på de första dagarnas försäljning och tyckte att jag vände bort det så snyggt vid en ombokning, men inte tänkte jag på att det fick till effekt att jag fick dubbla bokningar på försäljningen. Först in, sedan ut, sedan in igen och i ekonomi så anses det som att man blåser upp försäljningssiffrorna. Nu har jag makulerat bokföringsorder och gjort helt korrekta bokningar istället. Hoppas revisorn kommer att bli nöjd.



Maken har också fått assistera när jag närmat mig momsrapporter mm. Han har koll på det för han blev själv egen företagare för ett par år sedan coh tur är väl det! Nu ser allt rätt ut i Visma (bokföringsprobrammet) men nu fattas jag momsblanketten från skatteverket..... Det får jag ta tag i imorgon.


Kan tyvärr inte visa något foto på gatuprataren/skylten men skall försöka ta ett foto imorgon. Den blev i alla fall kanonbra och den har stått ute idag.


Nu kommer jag att rasa i säng. Vaknade kl 04 imorse och fick för mig att jag glömt släcka det levande ljuset som jag hade tänt i butiken i lördags. Trots att mitt förnuft sa mig att inget kunde hända eftersom det stod på ett stort lerfat och dessutom omgivet av stenkross, så var det lögn i Helsingland att somna om. Jag låg istället och löste korsord i en evighet. När jag kom till butiken idag så kunde jag krasst konstatera att jag visst blåst ut ljuset i lördags...


God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar