onsdag 3 mars 2010

OS-mössans mästare!

Idag var Birgitta inne för tredje gången och igår fick vi se resultatet av hennes virkande. Hon har valt fantastiskt vackra kombinationer av färger till sina OS-mössor. Andra gången hon var inne var ett av hennes barnbarn med och hon plockade famnen full av färger som hon tyckte om. Ett par kompletteringar och jag tror att det är fler som kommer att vara lyckliga bärare av hennes mössor. Birgittas dotter berättade stolt att hon hade virkat sin mössa själv. Efter besöket hos Tant Thea så bar det av till Danmark.

En av mössans framgångsfaktorer är säkert att det är ett projekt som först och främst har en modern framtoning och sedan att man kan test även om man inte är virkproffs, inte tar en evighet att färdigställa och inte minst att garnkostnaden är intressant. Synd bara att inte vi ganrförsäljare och inte minst Garnstudio var beredda. Då hade vi på ett bättre sätt kunnat möta efterfrågan. Det liknar lite de gånger då Mat-Tina lagar mat i TV och sedan har hela Sverige gått till sin lokale handlare och frågat efter spännande råvaror som hon använt. Då har det ju ofta blivit lite glest i hyllorna.

Många har frågat efter stickcafé och nu återstår några platser till den 25:e mars kl 18-20. Glöm inte bort att pricka in det i din almanacka. Hör av dig till info@tantthea.se så reserverar jag plats åt dig.

Idag skall jag passa på att ta foto på skylten. Den fick sällskap av ett par knalljusblå plastspannar med ris igår. Bakgrunden var att jag blev så trött på att ha bilar parkerade framför skyltfönstren i flera timmar. Igår stod en hantverkarbil med bakluckan öppen (givetvis för att se ut som om man bara var inne ett kort ärende) parkerad i ca 4h mitt framför butiken. Arrrgh! Jag kommer att ringa kommunen när det händer för Möllegränden är en gågata och ingen parkering är tillåten. Usch vad arg jag låter....

Över till något kul. Igår kom en kund in och berättade att hon hade sett min blogg och hemsida och att hon ville titta runt lite. När jag såg hennes ansikte så var det bekant.
-Jag känner igen dig, sa jag.
-Hmmm, sa hon.
- Är inte du från Hässleholm? sa jag då.
- Men det är ju Elisabeth! säger kunden.
Det visade sig att Britt-Marie, jag fick givetvis fråga efter hennes namn för de sitter inte fast lika bra som ansikten, och jag vi gick i parallellklasser på högstadiet på Västerskolan. Och kanske var det tom så att vi läste franska ihop. Eller? Jag tror inte att vi sets sedan vi slutade grundskolan och det var ett tag sedan. Kul!

Imorgon är det dags för en nybörjarkurs i stickning. Det kommer sju tjejer varav ett par är tidigare kollegor till mig, och skall sticka sjalar och babyponchos. Det skall bli jättekul!

4 kommentarer:

  1. Verkligen fina mössor! Lycka till som parkeringsvakt!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig affär! Jag återkommer gärna!

    SvaraRadera
  3. Hej och grattis till en fin blogg, och förstås till affären. Jag har följt din blogg en kort tid och tycker det är härligt att man får följa med på din resa. Ett stort lycka till i framtiden!

    SvaraRadera
  4. Vad fin och fräsch din butik verkar vara. Jag har sett den från några olika bloggar och du har verkligen lyckats skapa en ball gatupratare!! Hmm, det verkar som om jag får skapa mig ett ärende till Skånes västra del så att jag jag kan komma in och botanisera lite hos Tant Thea =)

    SvaraRadera