tisdag 16 mars 2010

Sunshine award, höghöjdsvirkning och Killbergs skyltfönster


Tack Queen mudd och Eva för de Sunshine awards som jag fått. Som relativt färsk bloggare så blir jag oerhört glad när sådana här överraskningar dimper ner.

Ljuset och färgerna passar så oerhört bra in just nu om ni fortsätter läsa och ser var jag var förra veckan:)
Awarden skall skickas vidare till 12 personer men jag gör som Queen mudd tar några stycken för många har ju redan fått den. Så här skall man göra:

1. Put the logo on your blog or within your post.
2. Pass the award to 12 bloggers.
3. Link the nominees within your post
4. Let them know they received this award by commenting on their blog.
5. Share the love and link to the person from whom you received this award.

Konststycket som kom med jättefin blomma på butiksinvigningen
Ulrika Olsson med hennes fantastiska keramik
Joyful knitting som hela tiden uppmuntrat mej under planeringsstadiet
Kajsapix som är en nära vän och som tar fantastiska foto. Fortsätt blogga!

Förra veckan var maken och jag på skidsemester och när vi kom hem hade familjens dator krashat. Sitter och skriver detta inlägget på yngste sonens utrangerade dator och vi är liksom inte vänner,datorn och jag. Lite senare idag skall jag ta ner den stationära datorn och se om PC doktorn kan rädda hårddisken. Backupen är liksom ca 1 mån gammal och det innebär att min prudentliga bokföring inte finns backup'ad.....

Värre saker kan hända även om detta är oerhört irriterande:(

Maken och jag brukar åka skidor tillsammans med ett par andra familjer. Det började 1998 med två familjer på totalt 9pers. Ett par år senare var vi uppe i 16personer som åkte till alperna ihop. Nu ett antal år senare är vi nere på 6 pers och ni kan ju räkna ut att nu är det vi föräldrar som ensamma drar iväg.

I år packade jag en handarbetspåse till de andra två kvinnorna. Redan på färjan över till Helsingör så plockade jag upp den... De blev alldeles överrumplade och jag kan ärligt säga att reaktionen var avmätt. Väl nere i Serre Chevalier så började dock virkintresset tillta och redan första kvällen på hotellet så var vi igång. Jag måste dock erkänna att det inte var helt lätt att virka med Drops Alpaka och virknål 2 när man gör det dragspelsmönster som skall vara i Maria Gullbergs bok "Virka muddar". Det var så oerhört lätt att komma ner i föregående varv så man fick hela tiden ha stenkoll. En eftermiddag så satt vi och virkade på terrassen när Langleys trubadur sjöng. Våga virka offentligt! Min första mudd blev inte så jätte snygg så jag är nu inne på den tredje och jag känner att efter den så har jag fått ihop 2 stycken som är fina och som skall kantas.




Förrförra lördagen när jag skulle åka iväg så hade Catthis ett litet "h" i butiken. Kassasystemet strulade och hela butiken var full med folk. Jag var inte till någon större hjälp när hon ringde mig men ganska snart hade hon räknat ut att det var modemet som hade gått ner och som gjorde alla kortköp omöjliga. Efter den inledningen så var jag jätteglad när det damp ner glada positiva sms i min mobil under veckan. Trots att vi bara hade öppet 4h om dagen så hittade kunderna till oss och försäljningen gick bra. Häftigt.

Ni som läste om att jag trodde att Tant Thea skulle få ha ett nystan i skylten i Killbergs bokhandel (intill boken "Livets aviga och räta") förstår nog min besvikelse igår när jag passerade och inget nystan syntes.....
Lika sur som jag hunnit bli, lika glad blev jag när de ringde 5min senare och undrade om vi hade fler nystan eftersom de planerade ha ett helt fönster fullt med stick och virkböcker och gärna ville fylla fönstret med garn. Febril aktivitet och några minuter senare stegade jag stolt in med två kassar fulla med garn. Efter stängningsdags igår så tog jag en extra lov runt Stortorget och gissa vad jag såg? Ett häftigt fönster som kommer i bloggen imorgon:) Om ni inte kan bärja er så får ni själva gå dit och titta.

Ikväll är det dags för andra kurstillfället för min nybörjargrupp. Ett par har varit inne och fått hjälp av Catthis under veckan så jag är hur nyfiken som helst att se hur långt de kommit och hur deras stickresa varit. Vi ses ikväll allihop!

1 kommentar:

  1. Vilken vecka, verkligen lite av varje. Virkstunden ser mysig ut.

    SvaraRadera