söndag 23 maj 2010

Attjjooo mm

Idag har jag haft min i särklass mest allergiska dag på många år. Jag undrar verkligen vilka pollen som är mest i farten just nu. För många år sedan konstaterade man att jag är pollenallergisk men man kunde inte säga mot vad. Det är därför jag undrar vad som är så speciellt idag. Näsan rinner, ögonen är helt borta och hela jag är trött och så nyser jag förståss.




Om man bortser från denna klagolåt så har lite stickning blivit gjord på senare. Jag har gjort färdig en sjal som skall bli en present till en som inte följer bloggen:) Förra helgen när vi var i Linköping så tittade jag in på Garnverket för att få lite inspiration. När jag gick ut hade jag två nystan i en påse. Ett av nystanen var "Spirale" från Plassard och det resulterade i denna sjalen.


I förrgår började jag även på ett linne i bandgarnet "Oh mercy me" från Tedman & Kvist. Jätteskönt garn att sticka med och dessutom gillar jag denna melerade färgen.

Tröjan i Colina inväntar att jag skall hitta mina nålar, för nu är jag av med dem igen! Verkar vara något mystiskt med asken. Tänkte nämligen sy ihop axelsömmarna och ta upp maskor till ärmarna och stick ärmarna uppifrån och ner. Tror att det kan vara riktigt smart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar