tisdag 8 juni 2010

Bara till mig själv :)



I går kunde jag inte hålla mig längre. Trots föresatsen att inte vara kvar till stängningsdags så blev klockan ändå 18 innan jag kom iväg och när jag kom hem sökte jag någon tröst. Det fick bli en ny stickning och en stickning som inte alls har en beställning av Tant Thea. Jag har en tid haft ett antal nystan Silke Alpaca liggande undanlagda bara för eget behov. Drops skickar ju ut restpartier till återförsäljare (vare sig man vill ha det eller inte) och den Silke Alpaca som jag hips vips fick mig tillsänt till butiken passade ju egentligen inte in eftersom jag inte planerat att sälja den kvaliteten. En del färger blev sålda men efter ett tag bestämde jag mig för att plocka den vinröd/lila för att göra något till mig själv. Under en period har jag bara stickat grejor till butiken och som jag velat ha på skyltdocka där men igår åkte Silke Alpacan och mönstret från Knitty fram. Nu sitter jag här med ca 10cm Que Sera framför mig och skulle helst av allt få sitta hela dagen med stickningen i händerna. Jättekul med lite mönsterstickning och garnet är så mjukt.



Jag kan nog motiverat stickningen lite grann med att det är ett engelskt mönster och Malin och jag håller på och förbereder dokumentation till kursen som vi skall ha 22 juni och där vi skall lära ut termer och begrepp för att deltagarna skall kunna sticka efter engelska mönster. Jag håller alltså utkik efter sticktermer eller begrepp som vi kanske missat och som bör läggas till i dokumentationen.

Ni kanske undrar varför jag inte kan ta mig samman och gå hem om dagarna. Igår var anledningen mycket enkel. Vi fick två jättelådor med garn från Teetee och Catthis och jag (mest Catthis) jobbade med att flytta runt kvaliteter och bereda plats. I lådorna fanns bomullsgarnet Limone som hos mig kommer att ersätta Saffran och förutom det ytterligare ett bomullsgarn, Record 210, som kan användas istället för Paris. Den observante såg kanske att vi redan tidigare tagit in Essential cotton från Rica och det garnet är ett mycket mycket trevligt alternativ till Muskat.



Utöver bomullsgarnerna så fick vi även några paket med Teetees fantastiska Cacao som ju är ett öglegarn i alpaca.


Arbetet med att fasa ut Drops som leverantör är alltså i full gång och det känns mycket inspirerande att se de nya garnerna anlända och få plocka in dem i hyllorna.

De resterande nystanen av Tilda fick på köpet en fin placering myshörnan.

2 kommentarer:

  1. Nu är det snart sommarlov och då tänkte jag komma och hälsa på och se hur du har det i butiken, ska bli så kul att se efter att ha läst om det hela våren! Tycker det är trevligt att du ska ha andra garner än Drops!

    SvaraRadera
  2. Jag har kikat in hos dig nu ett tag, efter ett tips från en gemensan bekant, A-K L i Vallåkra. Hoppas jag kan få tillfälle någon gång i sommar att besöka din butik.
    Hälsningar från Småland
    Gunilla

    SvaraRadera