fredag 16 juli 2010

Igår kom vi ut

Igår hade vi det sista stickcafét innan min ledighet. Och eftersom sommarvärmen håller i sig så bestämde vi oss för att släpa ut bord och stolar på innergården och sitta där ute i stället. Så skönt det var. Enda nackdelen egentligen var nog mitt spring mellan butik och café. In och hämta, in och kolla osv. Riktigt roligt att vi igår hade lite nykomlingar igen! Jag blir så glad varje gång någon ny hittar hit.



De stunder jag satt ner i går så kom jag i alla fall så långt att mina 458 maskor (provisional cast on) är gjorda. Jag har ju bestämt mig för att det blir en Shale ur The Fine Line. Bara uppläggningen tar tid och jag är glad att det blev gjort innan avresa på semester. För trots allt så kräver det lite koncentration och lite pilligt är det. Siktar på att hinna starta mönsterpartiet ikväll och sedan blir det stickor i händerna, poddade sommarprogram i öronen framöver.

Garnkombinationen känns klockren. Nystanen är underbara tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar