torsdag 29 juli 2010

Mellanlandning!

Vi mellanlandar hemma i 24timmar, efter 11 dagar i New York. Lovar att ge er lite garnshopsrecensioner om sisådär 1,5 vecka. Men jag kan avslöja så mycket att det var en stolt garnbutiksinnehavare som promenerade ut från sina studiebesök. Anledningen kommer jag att återkomma till.

Om du tillhör dem som undrade varför butiken var stängd förra fredagen så kan jag berätta att det var helt och hållet den mänskliga faktorn. Bokstavligt! Jag var iväg och Catthis tillbringade precis hela dagen på akuten efter en rejäl rova i en trappa. Trots tre skadade revben och diverse blåmärken så var det aldrig någon tvekan om att hålla öppet i denna veckan. Visst är hon tapper?


När vi kom hem fanns ett garnpaket som väntade på mig i hallen. Känns som om jag alltid har någon leverantör som skickar till min hemadress. Märkligt!

Denna gång var det påfyllning av Noro's Kureyon sock och Malabrigo Lace.



Magiska färger. Nummer och färgnamn hittar du på hemsidan.

Det kliar i fingrarna av att testa att virka rosenmuddarna i någon av de nya Noro-färgerna. Jag tror det kan bli skitsnyggt.
Grymt jetlaggad så tackar jag för mig för denna gången. Vi hörs om några dagar igen!

2 kommentarer:

  1. Kul med ett livstecken, ser fram emot rapporten! Ha det så skönt resten av semestern.

    SvaraRadera
  2. Den garnpakken hadde jeg også blitt glad for å få i posten:)

    SvaraRadera