måndag 27 september 2010

Lillsemester

Catthis tog hand om lördagen och maken och jag åkte upp till mina föräldrars sommarstuga för att stänga den inför vinterna. Pappa, snart 84år, hade gjort en lång komihåglista till oss.
  • Plocka äpplena
  • Ta rätt på de avverkade träden och lägg i carporten


  •  Täta skorstenen inför vintern


  • Njut - och det gjorde vi med 10kg svamp. Trattkantareller, taggsvampar och kantareller samt två fantastiska stolta fjällskivlingar.



  • O's tröja är i princip klar men jag glömde knapparna hemma. Han gillade den skarpt och nu får den åka med posten upp till Linköping i veckan.


    I bilen blev det mest sockstickning. Måste ju vara framme vid hälarna då vi har 2:a delen av kursen på onsdag. Då skall vi ju lära ut hälstickningen och trist vore det ju om jag inte själv hade hunnit sticka fötterna. Lagom till Örkelljunga var jag klar och kunde lägga undan stickningen.

    1 kommentar: