måndag 20 september 2010

Nu drar det ihop sig

Inom loppet av ett par minuter så skall jag sitta i soffan och ge mig i kast med att montera ärmar, sy in kanten på knäppslå och sy ner kanten på kragen. Båge knappslå och krage blev dubbla för att ge ett mer skräddat intryck. Ärmarna stickade jag inte heller helt efter beskrivningen. Gjorde ärmkullen lite högre för jag tyckte det såg ut som om ärmarna drogs ner en del.

När sömnaden är gjord skall lillebror få prova. Han är förvisso lite längre, är bredare om axlarna, har längre armar och är smalare om höfterna men någon fingervisning om passform kan det nog ändå ge. Nästa helg är det dags för överlämning. Då träffar vi äldste sonen med flickvän, när vi skall stänga mina föräldrars sommarstuga i Närke inför vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar