fredag 15 oktober 2010

Ojojoj!

Just nu känns det som om det händer så mycket så att jag själv knappt hänger med och ändå är det ju ingen mer än jag som är ansvarig för det som händer. I och för sig så är det väl ingen nyhet för mig det här. Stagnation är inte min melodi. Jag vill att det skall hända saker och jag är nyfiken.

Vad är det då som händer? Jo igår kväll fick jag klart med Annika H om en krokningskurs den 11 nov! Kul! Vet att ni är flera som är nyfikna och som frågat efter den här kursen.

Dessutom kommer det en gratiskurs! Köp ett paket garn till en volangsjal och kom den 16 november och att lär dig hur man stickar den. Vem blir inte glad av en volangsjal i julklapp? Eller hur?

Förutom kurserna måste mina nyinköpta hyllor skruvas ihop och komma på plats. För vi har ännu mer nytt garn på ingång!

I onsdagskväll hade vi kurs i att lära sig förstå stickmönster skrivna på engelska. Butiken var full till bristningsgränsen. Malin peppad och deltagarnas öron var spetsade. Två och en halv timme försvann jättesnabbt. Det är andra gången som vi kör kursen och jag känner samma glädje på slutet i kursen när gruppen tillsammans har översatt ett helt koftmönster trots att man två timmar innan ansåg att man inte förstod engelska stickbeskrivningar! Magiskt!




Nu är det bara att kasta sig ut i den nya världen. Greppa kontrollen och leta fram ett roligt engelskt mönster och köra så det ryker! Ni vet att vi alltid finns till hands om det kör ihop sig...

Igår skulle jag egentligen varit på MB-tura. MB står för Margarinbolaget och det var där jag började jobba 1988 när vi flyttade till Helsingborg. Under årens lopp hann bolaget byta namn till Van den Bergh Foods, Unilever Bestfoods och till sist blev det Unilever. Jag har haft förmånen att få träffa några av dem som var med och anställde mig och som jag jobbade med under många år. Men igår räckte inte orken till. Blev sen i affären och visste att de träffats redan 17.30. Jag får hålla koll och ansluta nästa gång istället.

Istället hamnade jag i soffan och började på en ny mudd i tvåändsstickning. Var lite orolig att jag glömt bort hur man gjorde och boken låg kvar i butiken men konstaterade glatt att jag visst kom ihåg. Det är kul!

2 kommentarer:

  1. Åh vad fin din tvåändsstickning ser ut! Jag tycker att det verkar krångligt (har aldrig provat) men det är ju så snyggt att man kanske får ge sig på det någon gång...

    SvaraRadera
  2. Just det, det sa ju Annika att hon skulle göra... och jag skulle anmäla mig idag... Jag skickar ett mail...

    SvaraRadera