torsdag 25 november 2010

Det lackar mot jul!

Vid något tidigare tillfälle har jag nämnt att vi har planer för julskyltningen. Första reaktionen måste vara i linje med "fattas bara, det är ju en butik eller hur?". Men min tanke har varit att åtminstone lägga ribban lite högre än att få till en julskyltning. Varje liten stund har gått åt till att fixa med detta och nu hör jag klagomål från maken över alla de nystan och trådar jag sprider runt mig. Jag skärper mig och plockar undan lite men helt klart är att julskyltningsprojektet kräver sitt av både mig och honom.

Nåväl, nu närmar sig skyltsöndagen och allt är inte klart än. Men nu ha vi haft kick off i fönstret. Varje vecka kommer vi att ändra om. En garnbutik skall väl kunna vara spännande att passera så här i jultider och tänk hur mycket tid att mysa med en stickning eller virkning som vi har under dessa helger. Kom in och få inspiration!

Kan redan avslöja att under första skyltningen kommer ni att få se prov på en företeelse som jag aldrig aldrig trodde att jag skulle ge mig på. Men man är väl inte sämre än att man kan ändra sig. Vad kan det vara tro???

KNITBAG-vinsten har nått sin vinnare och så här skrev Helen i ett mail igår. "Nu har jag flyttat in i min KNITBAG och den är helt suverän! Den har minskat mängden kassar på golvet avsevärt." 
På minner därför om att det är glögg och pepparkakor i butiken den 4 dec och samtidigt 20% på KNITBAGs sortiment. Finns det julklappar som kan glädja även dem som finns runtomkring så är väl en strukturerad stick och virkhörna en bra idé? 

Ikväll kommer Kristina (Queen Mudd) och det blir fullt hus med näverstickning. Kul!
I lördags pratade hon stickning på en kvinnofrukost i Hässleholm. Massor av frukostätare den dagen:)

PS. Ibland gör man fynd. Tre julgransgirlanger med belysning så och väntade på mig på Åhléns. Halva priset och som måttade efter våra fönster.

1 kommentar: