onsdag 1 december 2010

Fast i träsket!

Kan erkänna direkt. Jag är beroende och det gick så snabbt. Kurs i torsdags och nu är jag fast.
I vad, kanske ni undrar? Jo i näverstickning! Jag visste vad det var och hade testat två rutor för att bevisa för mig själv att jag förstod tekniken men inte mer. I helgen plockade jag dock fram Aade Lõng i färgen Grey/Orange och Sand. Tyckte att garnet krävde lite större rutor och testade ett par storlekar. Sedan var det klippt.

Igår fick jag dock göra en liten paus för att sticka på en grej till kommande julskyltning, men efter en stund var rutorna framme igen. Finns det något piller eller gäller det bara att bli klar och få ha sjalen på sig. Släpper näverstickningen taget om en då eller är det risk för fortsatt beroende?

Så här långt hade jag kommit igår eftermiddag.

Nu har jag precis varit referent åt en av mina tidigare anställda. Lite speciellt att tänka tillbaka på arbetssituationen med medarbetare på olika platser i Norden. Reste mycket, mycket stress, utsatt position med ansvar för att varor fanns på lager i Norden, många medarbetare......

Då planeringschef, nu garnbutiksinnehavare. Och jag har inte ångrat mig!

3 kommentarer:

  1. Vad underbart att du följt dina drömmar!

    Näverstickning är fruktansvärt beroendeframkallande - jag stickar sista varvet på min sjätte sjal nu..
    Färgerna i din påminner mig om pepparkakor med kristyr, mumsigt!

    Kunde inte välja Namn/Url som kommentarsalternativ. Du hittar i alla fall mig på lillavackraanna.blogg.se/

    SvaraRadera
  2. Du är modig <3. Man ska lyssna på sitt hjärta!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Ser snyggt ut! Har inte hittat någon medicin mot beroendet men betraktar mig som periodare. Just nu är det flerfärgsstickning med en släng av flätstickning.

    SvaraRadera