fredag 4 februari 2011

Vägen tillbaka

Känner att jag börjar landa igen. Faktum är att det alltid är skönt att komma in i normala rutiner, oavsett om det är efter en semester eller som nu för mig, en sorgeperiod.

Med pappa vid min sida satt jag i måndagskväll och slutförde kanten med I-cord som är runt min näversjal. Valde att göra några varv med icke  "attached I-cord" i varje hörn. Gjorde en snurr och fortsatte med den "attachade I-corden". Jag är riktigt nöjd. Efter att ha repat upp en del av den ursprunglig sjalen, som ju mest liknade en fladdermus i formen, så blev den slutgiltiga formen lång och utsträckt. Skön helt enkelt.







Har varit på jobbet lite mer torsdag och fredag. Igår körde vi vår omtyckta kurs i att förstå stickbeskrivningar på engelska. Kunskapstörstande deltagare fyllde butiken och Malin delgav alla sin kunskap.
-Tur vi inte betalar per aha-upplevelser för då hade det blivit dyrt sa Mia.
-Då hade jag varit knäpptyst och inte berättat när jag förstår grejorna, sa Eva. Och så fnissade vi.
- Blir det dubbel kursavgift om jag känner att jag lär mig mer engelska också, sa någon annan.
-Vi är generösa, sa jag.







För mig var det en så där skön kväll som det kan bli med positiva människor mitt i min egen garnbutik.

Efter 2,5h fylda med termer och begrepp och med en utförd översättning av ett helt koftmönster så hoppas jag och tror att jag kommer att se dem en efter en komma med en engelsk beskrivning i handen och med önskemål om att hitta lämpligt garn till beskrivningen. Det är det jag vill uppnå. Ge stickintresserade verktygen för att själva leta bland den enorma flora av beskrivningar som finns om man behärskar mer än dem som är skrivna på svenska. Underbart!

2 kommentarer:

  1. Låter fint i mina öron, själv försåt jag inte de skrivna på svenska ens! (ler)

    SvaraRadera
  2. Kul med kurs och att träffa andra stickintresserade! Har hittat några engelska mönster jag vill prova, men först är det ju sjalkursen......!

    SvaraRadera