tisdag 8 mars 2011

Bortglömd skapelse

Nu när snart alla härvor av Knit Collage har försvunnit ut ut butiken så upptäcker jag att jag inte visat min axelvärmare.
När kunder frågat om garnet så har jag sagt att det ser ut som sikesmaskkokonger i en stickning och så har jag visat mitt alster.

Jag gjorde en vanlig lång rektangel där ena kortsidan syddes fast längst ner på ena lånsidan. Sedan blev det ränder med förlängda maskor i Dixie Dust Amethist på en botten av Rowan Cocoon (dubbelt garn). Trots att jag först tyckte att jag plockat ihop en djärv färgkombination så blev det hellyckat.
Dixie Dust Amethist hade nästan glittertrådar i kopparfärg och det passade så bra ihop med Rowangarnet.

Faktum är att jag blev positivt överraskad av resultatet.

 I söndags var jag och maken på promenad i västra hamnen i Malmö. Maken som är verksam inom vattenområdet brukar visa allt som har med detta gebit oavsett var i världen vi befinner oss. Här stod vi och tittade på ett dämme och han förklarade om pumpar och silar. När jag vred lite på blicken så fastnade mina ögon på denna fantastiska väggen som var i anslutning till det han berättade om. Sådant blir jag glad av! Härligt!

1 kommentar: