måndag 21 mars 2011

Påfylld energi

Veckan kräver ny energi och nya tag. Vadar fortfarande fram i lådor fyllda med garn och igår var maken riktigt irriterad över att jag hade plockat ner alla stora ICA-kassar till butiken bara för att fylla dem med garn. Ni vet de där som är dyra och man använder om och om igen. Dessutom hade jag tagit de som var från Frankrike och den som var från Kastrup Tax Free. Illa, när man som han, var på väg till Maxi för att storhandla.

Lite återstår i omflyttandet. Jag har hunnit börja på strump- och babyullen men har en del kvar. Sedan återstår bara Lace-garnerna och lite mysiga effektgarner. Hoppas innerligt att vi blir klara imorgon.

Planering både i excel och mer på frihand...



Så här blev hyllan med mellantjocka garnern dvs 20-24m/10cm. Här samsas Tynn Alpakka med Rowans Pure Wool, Felted tweed, Manos Silk Blend, Coats Alpaca och till sist Louisa Hardings Willow tweed. Fyra rutor till vänster fick inhysa Noro Kureyon Sock och Silk garden sock.
Lite nytt har också kommit in. Har passat på att utöka bland sockgarnerna genom att ta in tre färger i Austermann Step. Det är väldigt mjukt och innehåller Aloe Vera och Jojoba.


Dessutom har jag tagit in ett vårgarn i form av Snuggly Baby Bamboo. Har börjat sticka i det och det är så mysigt. Blir underbart fall och tål maskintvätt.



Finns riktigt fina modeller till och mönsterna går från smått upp till 7år. Kul.

Jag blir alltid så glad när jag får se de alster som Tant Theas kunder stickar eller virkar. I lördags var det Eva som gick sjalkurs hos oss som var inne och visade upp sin sjal nummer 2 i mönstret Undine. Första sjalen gjorde hon i Manos Silk Blend. Till den andra valde hon ett somrigare för då blev det Ella Rae Lace (400m/100g). Den blev så snygg. Färgerna rör sig försiktigt från aprikos över till ljust grönt. Somrigt och fint!


1 kommentar:

  1. Vad fint det blir! Dina färgkordinerade hyllor hade kanske varit till hjälp när vi letade garn till min gladrandiga tröja... Hur som helst har jag börjat och njuter varje stund. Ta en titt på bloggen (tinnans.blogspot.com).
    /Tinna

    SvaraRadera