onsdag 6 april 2011

Uppladdning inför avfärd

På fredag bär det av! Sätter mig i bil med KNITBAG-Mia, ständiga stickföljeslagerskan och väninnan Karin, min käre make och K's make och sedan kör vi rakt ner till Köln. Den kvinnliga delen av sällskapet skall på den stora mässan Handarbeit och herrarna skall göra annat. Av biljetter att döma så skall de på fotboll. Otippat?

Jag längtar efter att insupa lite nya influenser. Se garn som jag bara sett på internet och att få träffa folk.
Antagligen kommer jag att träffa Miriam Tegels, snabbstickerskan, som var på besök i butiken förra sommaren. Vi har haft kontakt och hon befinner sig också på mässan. Skall bli jättekul!

Vi har vikit två dagar till mässbesök och kommer nog att utnyttja det maximal. Klämma, känna, lukta, titta, smeka, gosa. Det är precis det garnlivet går ut på.

Så här ett par dagar före avresan kan man förinsupa lite inspiration. Nya nätutgåvan av gratistidningen Knitty har kommit ut. Blev genast intresserad av sjalen Verdant. Smart sätt att sticka med fler färger. De har hela tiden grundfärgen med sig och lägger bara till accentfärgen i bladen. Borde testas.


Igår hade jag jättetrevligt besök av väninnan Kristina (QueenMudd). Hon hade vägarna förbi och passade på att titta in. Om jag skall vara helt ärlig så missade jag först hennes besök med ett par minuter men sedan tog hon en ny tur in till oss strax före stängingsdags. Då var jag på plats och då fick vi en pratstund. Nu kan jag stoltsera med att jag har hennes mönster till sjalen Vinge till försäljning i butiken. Så skir och optiskt intressant.



Jag har utmanat Gina på en sjalstickning. Om jag inte får alldeles kalla fötter så kommer även jag att sticka sjalen Masai av Christel Seyfarth. Vet inte att jag sett någon snyggare, faktiskt. Undrar bara hur lång tid den kommer att ta... Skall passa på att besöka hennes monter i Köln. Kanske kollar om man kan bli återförsäljare av hennes kit.

3 kommentarer:

  1. Masai-sjalen är fantastiskt vacker - har sett att hennes grejer säljs i kit - vet du var man kan hitta masai-sjalen?

    SvaraRadera
  2. Jag skall besöka hennes monter på mässan i Köln. Skall kolla upp om jag kan få sälja hennes kit.

    SvaraRadera
  3. Tack för länken! Vilka fantastiska grejor, jag sitter här och dreglar... Jag faller för fågelsjalen. Hade varit kul om du blir återförsäljare, där fanns bara tre i Sverige.

    SvaraRadera