onsdag 1 juni 2011

Ett stort paket från Colinette

Äntligen kom då lite nyheter från Colinette. Har länge spanat på Prism och på den tjocka mohairen men det har dröjt innan jag riktigt kunde bestämma mig. Nu har jag bestämt mig och lådan kom i veckan.

Det blev fem fina färger i mohair (överst vänster till nederst höger - mushroom, jewel, bright charcoal, turquoise, fire).


och fyra i Prism (överst vänster till nederst höger - turquoise, earth, chamois, summerberries).


Hälften av den turkosa Prismen vandrade direkt ut efter som vi hade en kund som länge bespetsat sig på att sticka en kofta som Astrid designat. Modellen är ursprungligen stickad i ett bomull/lin-garn men är urläcker i ett volumiösare och fluffigare garn som formligen sprakar av färg.


Vi fick även in Jitterbugg i färgen Earth så nu har vi återigen en välfylld korg med nyanser av Jitterbug.


Som om detta inte vore nog så har vi även fått in två nyanser av Norogarnet Sekku.
Eftersom det var helt slut överallt så är vi glada åt att i alla fall fått in färgerna 18 och 8.

För er som saknat något av årets nyheter inom modegarn så kan jag meddela att jag tagit in två färger av garnet Loopy. Nu är det bara att ta fram stickorna och skapa en sommarboa!


Ett nystan räcker till en hel sjal. Färgerna är grålila och puderbeigerosa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar