måndag 6 juni 2011

Inhoppare, kryssningsstickare och slipsar

Denna gång är det inte Elisabeth som skriver, idag är det jag, Mia ”inhopparen” vid tangentbordet.

Det är inte så ofta jag hoppar in i butiken, men den gångna veckan har jag haft förmånen att vara där varje dag eftersom Elisabeth varit på resa. Och vilken vecka det varit!


På tisdagen öppnade Cattis och jag lite extra tidigt för att ta emot ett glatt gäng med kryssningsstickare. Butiken fylldes av härligt entusiastiska och sticktokiga ladies från USA som alla var på jakt efter garn, gärna svenska sådana. De blev oerhört förtjusta i  ”Swedish linnen” Kalinka.


Den sammankallande länken till denna stickningsresa via kryssningsfartyg var inte mindre än Lily Chin. Vem?, undrar du. Kanske inte ett så känt namn hos oss här i norden, men inte mindre en kvinna som skapar mönster för Vogue Knitting International, skrivit flertalet böcker om stickning, som har samarbetat med Ralf Lauren och stickat modeller till Cindy Crawford och Naomi Campbell bara för att nämna något. Läs mer på om Lily på: http://www.lilychinsignaturecollection.com

Celebert besök alltså!

På bilden är det Lily i mitten som håller i skylten.


Lite nya varor kom till butiken i slutet av veckan och vilken fröjd att få packa upp just det paketet.

Cornelia Hamiltons Heaven's Hand 100%Silke i fem gudomliga färger: steel blue, nougat, golden lime, off white och petrol.

Det är nog det vackraste garnet jag någonsin sett!



Under natten till lördagen hade någon vänlig själ hjälpt oss lite med att dekorera fasaden på butiken. Stolt och fin hängde den på fasadflaggans fäste och vinkade åt mig när jag skulle öppna – en slips. Får många fantasier om hur den hamnade där så välknuten och fin. Kanske en studentbalsfirare som hastigt behövde luft? Nåja, hur den kom dit får vi väl aldrig reda på, men om det är någon som saknar en slips där hemma.....


Att hoppa in hos Tant Thea är alltid lika roligt och tack alla kunder för trevliga möten och härliga skratt! Som vanligt efter att ha varit i denna välfyllda butik är jag full av inspiration till nya stickningsprojekt. Undrar bara vad jag ska börja med.... / Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar