måndag 7 november 2011

Födelsedagsfirande

I torsdags var Klara på stickcaféet. Hon är den yngsta deltagaren hittintills och hon tog med sig moster och mamma. Det var Klaras födelsedag och hon hade bett om att få gå med på caféet och fira sin 13-årsdag!

Klara verkar helt klart ha fått handarbetsgener. I torsdags blev hon visad hur man virkar mormorsrutor och allt gick galant. Jag hoppas verkligen att något av våra stickcaféer infaller på skollov inom närmsta tiden. Då får vi kanske träffa dig igen, Klara??


Förra veckan hade jag ett IRL-möte!
En blond kvinna kom in i butiken och sa: Är du Tant Thea? Eller är det du som är Stickigt humör?
Jag svarade: Ja
Och innan kvinnan riktigt han säga: Det är jag som är Annika..
Så sa jag: Sticka på landet!

Det var jättekul att träffa dig Annika! Tror vi hade kunnat prata länge. Nu sprang jag lite fram och tillbaka mellan kunder och småprat. Men hoppas att du blev nöjd med garnerna. Och jag håller helt med dig. Det blev för liten färgkontrast mellan det gröna och det gröna. Men den nya kombinationen blev snygg!

Vi behövde lite nya knappar och förra veckan fick vi lite påfyllning av barnknappar. Fina knappar som passar till mycket. Lintottarna är väl söta? Två sorters vuxenknappar kom också hem. Den stora är i metall och lite lagom bucklig. Den andra skimrar så vackert i guld och tar upp färger efter de garner som den monteras på. Läcker!





1 kommentar:

  1. Det är kul när ungdomarna vill lära sig handarbeta! Titta gärna in hos mig och var med i min utlottnin. Passar samtidigt på att önska dig en riktigt lugn och skön helg!

    SvaraRadera