lördag 12 november 2011

Vådan av att köpa sticktidningar

Idag har jag nackspärr och det var en lördag med massor av kunder i butiken. Snodde runt med stel nacke och gjorde mitt bästa. Fick frågan av Jenny om det var så att jag stickat för mycket. Men det var istället en vecka som passerade med inte fullt så mycket stickning. Istället lite kulturellt inslag med en härlig konsert i Malmö. Käre M och jag hörde Fleet Foxes på KB. Härligt, svettigt och högt!
Men Jenny hade rätt om att nackspärren har en koppling till stickning men helt ärligt var det i form av sticktidningar. Det var så att på vägen ner till Mö så köpte jag några sticktidningar och M köpte ett par pocketböcker och det var alltså med en lite för tung handväska som jag stod och diggade musik i veckan. Språngmarschen genom Mö för att hinna med tåget skedde även den med denna välfyllda handväska på diagonalen över axeln..... Nu blir det vetevärmare och Aloe vera som kurering.


Eva var inne idag visade upp sin fina kortkofta som hon köpte garn till på Uppstickaren. Idag handlade hon Debbie Bliss Tweed Chunky för att göra en liknande kofta fast med knytband. Och jag vet att den kommer att bli precis lika fin som allt annat hon gör. Ser fram emot en visning av den också.


Kolla in så fint knapparna matchar blombroderierna. Fantastiskt!


Min stickning är fortfarande koncentrerad på att fixa till julskyltningen. Första grejen klar och andra halvklar. Parallellt har jag stickat vantar till yngste sonen och håller på med julklapp till "svärdottern".

Den andra julskyltningsgrejen stickas i Debbie Bliss Tweed Chunky. Och det har blivit ett favoritgarn. Oj, vad det är härligt att sticka i.






1 kommentar: