måndag 23 januari 2012

Utflykt till Höör!

Ni vet precis hur det är eller hur? Det är aldrig bloggtystnad för att det inte händer saker utan mer pga att det händer saker.

I förra veckan var Malin och jag inbokade till att hålla en kurskväll i Höör. Näverstickning stod på programmet och allt var förberett. Men BANG! Då slog vinterkräksjukan till. Malin sms'ade om att hon insjuknat och jag fick snabbt tänka ut en plan B. Det blev istället Anna-Maria som hängde med.

Det belv en jättetrevlig kväll! 13 glada stickerskor som var snabba på att lära. Kvällen blev rätt sen men när vi packade ihop våra väskor hade alla kommit en bit på sin sjal och jag tror att principerna hade fastnat.

Visst är det lite lurigt i början. Inte alltid självklart vart man är på väg med rutorna och om man skall sticka ihop i vänsterkanten eller högerkanten eller rent av i båda... Men det fastnar efter några rutor.



I torsdags var det dags för nästa kurskväll men den ägde rum på hemmafronten. Vi var lite kaxiga när vi satte rubriken. Våga vägra strumpstickor, hette kursen. Tyvärr var Malin fortfarande sjuk men jag fick testat att köra kurs alldeles ensam. Visst tog det lite längre tid att komma igång när man är ensam att ta betalt, råda om garn mm mm.

Vi tränade på Magic Loop på längden och tvären och innan kvällen var över så hade alla testat två gånger att lägga upp för att sticka två strumpskaft parallellt. Med dokumentationen tror jag att det sitter.

Denna veckan är det Alpacakväll på torsdag. Jag ser verkligen fram emot att höra Cecilia prata om spinneriet hon har kontakt med i Bolivia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar