lördag 4 februari 2012

Tentaläsningssyndromet upprepar sig

Jag minns så väl att under en tentaperiod så var behovet av att städa köksskåp och rensa garderober helt oemotståndligt. Ibland framstod komplicerade maträtter som enda födoalternativet. Nu är jag där igen i det beteendet!

Ingen tenta eller större prov men väl tusen andra grejor som har högre prioritet och ändå....

Igår klättrade jag på stege, sågade ribbor, sågade rundstavar, borrade, sandpapprade, och skruvade.

Nu efter oerhört lång väntetid har kedjorna kommit upp. Nu kan vi skifta vad vi vill ha på entreväggen och inte vara hänvisade till våra gardinstänger.




Bakom disken hände det också en del. Fällstolarna fick äntligen sina upphängings-anordningar och kom upp från golvet. Snyggt och prydligt och oerhört mycket mer praktiskt.

Jag var inte medveten om att det blev dubbelt så bra som jag trodde men det förklarade Anna-Maria för mig. Jag byggde nämligen samtidigt en avhängnings-anordning för jackor. När stolarna är borta är ju människorna här och då kan det ju användas till garderob. Toppen!


Rean fortsätter och nu har vi lagt ut några färger i Rowan Drift.
Under rean är priset nedsatt till 79kr/100g. Skynda fynda, som Gunde skulle ha sagt... 





1 kommentar: