onsdag 13 juni 2012

Färgblind

Svårt att se skillnad på dessa två färger? Nej, inte precis. Inte ens i soffan framför TV'n så skall det vara svårt.



Men det var precis vad jag gjorde igår kväll. Stickade ett första mönstervarv som var låååångt och som krävde superkoll på antalet maskor. Mitt på andra varvet upptäckte jag fadäsen.

Funderade först en hundradels sekund på att skita i det. Men kom sedan på hur jag skulle göra. Jag rev upp det halva andra varvet och sedan betade jag mig runt ett andra varv men jobbade med första varvet. Repade upp de felaktiga maskorna, flyttade tillbaka dem på vänster sticka och stickade dem med rätt färg. Flyttade mig till nästa felaktiga maska, repade upp, flyttade tillbaka, stickade rätt. Kontrollen var total.

Tur att man har sällskap av fotboll för klockan blev mycket innan ordningen var återställd.

2 kommentarer:

  1. Det låter ungefär som när jag häromdagen glatt maskade av sista ärmen på min tröja, provade och upptäckte att ärmarna såg hemska ut... Tur att det var kort ärmar! Repa upp, gör om, gör rätt...

    SvaraRadera
  2. Gör om gör rätt duggar det tätt av:-)

    SvaraRadera