fredag 20 juli 2012

Generös kassörska

Underbara väninnan K ryckte igår in och hjälpte mig i butiken när jag var tvungen att åka till Malmö. K kallar det för att vakta affären men det är till att underskatta insatsen. Hon är verkligen på hugget och servar med liv och lust.


När jag kom tillbaka efter Malmöbesöket så sa K. -Bra, nu kan vi reda ut allt jag ställt till med.

Det visade sig att jag inte riktigt visat alla funktioner i kassasystemet så när K "råkat" kolla priset på en vara,  hade hon inte sett någon annan utväg att bli av med det inslagna än att själv plocka fram ett kontokort och betala varan. Detta hade hänt vid två tillfällen så när jag kom tillbaka fick vi anledning att träna på återköp med signering av kunden (i detta fallet K själv).

Det kalla jag en generös kassörska. Och inte hade hon ställt till det. Hon hade varit till ovärderlig hjälp. Dagen hade varit trevlig och hon berättade om trevliga samtal hon haft med turistande kunder.
Peppar, peppar. Jag tror inte hon blir svår att övertala någon mer gång.

1 kommentar:

  1. Det kan jag verkligen intyga att hon var! Hälsa henne att min vridna top blev bra ;)

    /Susanne

    SvaraRadera