söndag 5 augusti 2012

Uppstickaren 2012 - modellerna tar form

Nu är jag på gång. Definitivt!

Mias och min modell till veckotidningen är klar. Hela mönstret är korrekturläst av flera personer. Men roligast av allt är att ett par personer på tidningen redan har börjat sticka sina koftor. De kunde inte vänta till tryckningen av tidningen. Det tar Mia och jag som ett väldigt gott betyg. Dessutom är det ju ett suveränt tillfälle för teststickning.

Koftan kommer att finnas  med på Uppstickaren 2012 men till det eventet skall Mia och jag skall ta fram fler modeller, fast då jobbar vi var för sig. Mia ligger lite före mig i planeringen och uppstickningen och det har stressat mig lite.
Resan upp till Paul Simons konsert i Stockholm förra helgen gav dock skjuts åt ett av min projekt.

Status just nu är att två saker är färdigstickade, en av dem har färdigt mönster och ytterligare en sak är påbörjad. Dessutom är tänket klart för den fjärde designen.

Jag kommer att sprida min stickning över garner från flera leverantörer. Hitintills har jag använt lingarn, pälsull, merino och är inne på mohair. Kul!! Sista modellen blir i lös-spunnen ull.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar