måndag 24 juni 2013

5h bilresa = spindelsjalen klar

Jodå, jag höll mitt löfte till mig själv. Spindelsjalen blev klar och jag hade den på midsommar.

Min farfar Thorvald och min farmor Thea köpte 1938 sjötomt alldeles i närheten av där farfar var lärare. Med åren köpte de till mer mark med ett torp och på det sättet kommer det sig att de tre sönerna efter ett tag hade vars en stuga på tomter intill varandra. När man åker upp dit har man ibland tur och får träffa någon kusin eller kusinsbarn men ibland är det tomt i grannstugorna. På något sätt har det blivit så att det är där vi ses. Inte under vintrar och sällan planerat.

Midsommaren 2013 går till historien med flest antal släktingar samlade. Mellanbrodern (min pappa), yngste brodern med fru, 3 kusiner med resp, 3 kusinsbarn med resp och barn. Totalt 4 generationer alltså i åldern 1-86 år.

Och mitt i alltihop fanns min spindelsjal.





Jodå, min förälskelse håller i sig. Mmmmm- secondo.

3 kommentarer:

  1. Vilken underbar färg - precis i min smak!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Kanon fin sjal du virkat.
    Vilket garn har du virkat denna sajl i,och hur många gick det åt.
    Mvh Marie.

    SvaraRadera
  3. @Marie - Jag virkade sjalen i ett garn som heter Secondo. Jättetrevligt garn i bomull och silke. Har det i många färger i butiken www.tantthea.se
    Mvh
    Elisabeth

    SvaraRadera