torsdag 20 juni 2013

Trippel i Secondo

Nu känns det som om sommaren är här och jag är förälskad! Nyförälskad i ett garn!

Secondo är min nya kärlek. Och när jag stod och virkade på min sjal så insåg jag att vi hade en trippel i Secondo i butiken.



Den första är Mias fantastiskt söta sommarlinne som var i Allers för ett par veckor sedan. Fint lite utsvängt med en trevlig detalj bak. Tyvärr syntes det inte i tidningen men linnet är svagt rundat på bakstycket. Det är gjort med förkortade varv (German short rows) och gör att linnet är lite längre mitt bak än på sidorna. Snyggt! Igår var Mia i butiken och jag har fått låna linnet ett tag så att jag kan visa det. I nästa vecka får jag dessutom påfyllning med lite nya färger av garnet.


Den andra är min spindelsjal. Pga av att Mia och jag har haft en liten beställningsKAL så har sjalen inte varit prioriterad. Nu däremot är midsommar förestående och jag skall ha den på mig. Det innebär att en spindel skall färdigställas idag. Sedan tror jag att jag är nöjd med storleken.


Den tredje är det jättetrevliga halsbandet eller armbandet som Anna-Maria hittade ett gratismönster till på ravelry. Jag gillar inte armband som är stela eller tjocka för jag blir besvärad när jag har handleden som plana ytor, men detta armbandet är rena drömmen. Mjukt, glänsande och STICKAT!
Jag vet en damliga som skall bli förärade vars ett armband vid nästa träff. Det har en av mina kunder avslöjat, nämligen.


Och sedan har vi egentligen ytterligare två men den ena finns hemma hos Mia just nu och den andra är runt min KM mobil. Jag vill nämligen att hon skall skriva ett mönster på sin fantastiska top. Den var med på vår modevisning i höstas och är värdig vilket modemagasin som helst.




1 kommentar:

  1. Jag har ju som du vet fått ett stickkit till linnet i present! Underbar färg och jag gillar verkligen den utsvängda formen. Får se när jag kommer igång. Måste först packa upp allt ur resväskorna efter resan.

    SvaraRadera