måndag 19 augusti 2013

I tryckpressarna

Denna veckan har Mia och jag "uppifrån-och-ner-stickarskola" i Allers. En tröja med lite effektfull relief med varv med slätstickning med avigan utåt.



Helt ärligt är det ett tag sedan Mia gjorde designen, jag stickade tröjan och vi skrev beskrivningen så det var en liten överraskning när jag öppnade tidningen och såg att det var dags. Men lika kul ändå!

Nu har jag botaniserat och hittat min färgkombination. Jag kommer att sticka upp en ny till affären med Alta Moda Alpaca (enfärgad i de slätstickade partierna) och Alta Moda Color (ett svagt melerat i de partierna med avigan utåt). Det tror jag blir läckert.


Den fina morotsmössan som flicka på bilden har är Mias design och inuti tidningen finns även en rödbetsmössa. Urgulliga och fina. Passar så bra nu i skördetider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar