torsdag 20 februari 2014

Glädje

Under min riktiga karriär var jag chef under flera perioder. Och när man är chef så är det många som svarar att det roligaste med att vara chef är att se människor växa och att vara en del av den processen. Min absolut roligaste period som chef var när jag var projektledare för "supply chain" i ett stort IT-projekt. Detta innebar att min grupp ansvarade för förberedelser och igångsättning av ett affärssystem inom företagets 3 fabriker och 5 lager. Jag älskade att få tänka till och förbereda, få pusha och motivera mina projektmedlemmar och få pusha och motivera mottagarna av projektet. Vi jobbade 7/24 när allt sattes på plats och vi njöt av det!
Trots detta och fler erfarenheter av att vara chef så skulle jag inte svara att det var att "se människor utvecklas" som var det roligaste eller mest motiverande med att vara chef. Och jag vet inte varför. Det var kanske detta som gjorde att jag också kunde lämna det spåret och öppna Tant Thea.

Nu däremot är det just "att se människor växa och utvecklas" som är en stor drivkraft varje dag. En av grundbultarna förutom trevliga fina garner är att man skall få service hos Tant Thea. Ett besvärligt mönster skall inte göra att stickningen blir liggande. Självklart försöker vi läsa och förstå och i värsta fall letar vi upp ett nytt alternativ. Våra kurser under våren har massor av deltagare och Malin och jag är så glada att vi prickat rätt och hittat kurser som var intressanta. En kurskväll hos Tant Thea är väldigt komprimerad och vi vet att vi trycker in massor av fakta i de 2,5h som kursen varar men även här finns möjligheten att komma in och repetera och räta ut frågetecken efteråt.


Med detta sagt så har senaste veckan varit en stor glädjekälla. Igår fick jag fina chokladen för det den service som en kund upplevde att hon fått under det år som hon varit i kontakt med Tant Thea. Behöver jag säga att jag blev rörd och hjärtinnerligt glad? Tror inte det, va?

1 kommentar:

  1. Visst är det roligt att ge människor det de behöver för att växa och at sedan få en sådan god feedback som choklad gör ju bara saken bättre.
    Heja dig!!!

    SvaraRadera