tisdag 4 mars 2014

Dagens träningspass

Har ingen aning varför Schenkerpaketet hamnade hos den lilla tobaksaffären som är utlämningsställe mitt på gågatan i Hbg istället för direkt i min butiken.

Har nu nämligen precis genomfört ett rejält träningspass när jag balanserat och förflyttat den tunga lådan med cykel hit. Lätt irriterad men ändå glad eftersom jag visste vad som var i.


Första leveransen från Karen Noe! Efter att ha pratat med Karen på mässan i Köln förra året så beslutade jag mig för att satsa på hennes lingarn Linea. Tre trådar lin och en tråd bomull. Till skillnad från många andra lingarn är att hennes garn våtspunnet och det ger starka och glatta trådar samt att inte linet "drösslar" och tappar en massa småfibrer. Bomullstråden gör att inte plaggen töjer sig.

Kunde knappt bestämma mig för vilka färger jag skulle ta hem. Till sist blev det 8 olika färger.



Dessutom säljer Karen det fina tvättmedlet Eucalan. Här har jag klippt från Karens hemsida.

Eucalan er:
  • Fri for giftstoffer, blegemidler, fosfater, farvestoffer og parfume.
  • Duftstoffet er olier af eucalyptus, neutral
  • Skal ikke skylles ud af tøjet
  • Indeholder lanolin, som gør tøjet blødt og antistatisk.
  • Er vandbesparrende.
  • Er ph-neutral - fantastisk til al slags tøj.
  • Flaskerne er biologisk nedbrydelige.
Dessutom har ju Karen fantastisk design. Jag har plockat hem ett antal av hennes mönster som samtliga passar till Linea. Alla bilder från Karen Noe.





Typisk enkel fin dansk design!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar