lördag 14 juni 2014

I anletets svett

Inatt snurrade tankarna ett tag och jag kände en malande oro över att vi inte skulle bli färdiga med flytten i tid och att jag eventuellt skulle vara tvungen att hålla stängt på måndag.

Idag har vi jobbat från morgon till kväll och när vi lämnade butiken var jag full av förtröstan.

Vi hann massor idag. I princip allt garn, resten av hyllorna, kassasystemet, mycket stickor och lite småplock har burits över. Det mesta av garnet har hittat sin plats i hyllorna.
Idag tror jag att mina medhjälpare tröttnade på att höra mig säga -"jag är så glad att jag tog foto på alla hyllorna....". Anledningen syns på någon av bilderna. Vi hade nämligen fusklappar upptejpade för att slippa tänka färgkoordinering och hylldisponering i onödan. Funkade utmärkt.

Eftermiddagen förgylldes av en fantastisk rabarberpaj som levererades av Anna-Marias mamma Berit. Tack Berit!
Idag kom Josefins mamma Elisabeth och hjälpte till. Detta direkt efter att ha haft huset i Lund fullt av studentfirande torsdags. Jag är djupt tacksam!

Panorama tidigt på dagen

Viktoria och fusklapparna
Det börjar bli öde
Full aktivitet
Panorama sent på dagen

1 kommentar: