söndag 15 juni 2014

Tänk om tänk nytt

Människans hjärna är en fantastisk skapelse. Den bearbetar och processar problem utan att man vet om det.
Dagens bevis är att jag upplevde att vi hade ett problem med att vi fattades några meter vägg för att kunna hänga upp kidmohair, cool wool, Geilsk. Alla de där runda nystanen som finns i massor av färger men som man bara vill ha ett visningsnystan framme av.
I morse när jag vaknade hade min hjärna en lösning!
Såg här ser den ut. Hugo handlade och sedan skruvade vi ihop den sent i eftermiddags. I morgon bitti skall jag fylla den med alla fina nystan. Maximalt utnyttjande av golvyta när väggyta saknades.



Annars har det varit en dag med väldigt uppdelade arbetsuppgifter. Anna-Maria hade ansvar för att uppdatera en laddningfil med inventeringsresultatet. När hon tog tåget upp mot Lidköping kom Malin Nilsson in och hjälpte till ett tag och när Malin gick återstod inte mycket och det som är kvar skall jag slutföra imorgon.

Viktoria och Lea har fyllt hyllorna med de sista garnnystanen, satt upp dekor på disken och städat och jag och Frida har plockat med mönster, inventerat stickor mm.



Ett par timmars jobb imorgon och vi är redo att öppna kl 11!!

Det är med stolthet jag låser upp portarna. Det har blivit så fint!!

Glöm inte att du kan få rabatt om du virkat/stickat rutor att pynta stupröret utanför butiken med.


1 kommentar:

  1. Lycka till i den nya butiken! Jag kommer in och besöker dig när jag kommer till Helsingborg igen

    SvaraRadera