onsdag 2 maj 2018

Jippi Hippie!

Tant Theas Hippietröja är klar!!


Vi har ju tagit in garnet Allegro igen från Lana Grossa efter att ha pausat det förra året. Och direkt vi plockade upp det så fick jag ett behov av att sticka en rolig sommartröja. Nu är det ju inte så att det inte finns fina mönster till Allegro men det fanns ingen som var som i min fantasi.

Jag plockade ihop 3 olika nyanser och sedan har jag stickat ett varv med varje nyans. Funderade på hur jag skulle kunna påverka ytan och kom fram till att ett varv med en enkel struktur skulle lyfta intrycket.

I morse fäste jag trådarna och nu bor jag i tröjan. Det är en himla tur att Mi inte gillar färgglatt för då får jag har den i fred i butiken.

Jag har med vilje gjort den lite kort från början eftersom jag vet att tröjan kommer att länga sig lite efter hand. Färgerna jag använt är 14, 31 och 32 och det gick åt 3n av färg 14, 3n av färg 31 och 4n av färg 32.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar